Topp tur (og topptur) til Østerrike

Østerrike 2014 ASB
Bilder fra Østerrike tur 2014
Les reisebrevet fra flygelhornist Sunniva Høgtun Gjelsvik.

Mandagen møtte vi kl. 06:30 på Flesland. Trøtte, men klare for et nytt eventyr i Østerrike. Vi annkom vi den vakre byen Zell am See. Vi hadde reist langt både med buss og med fly så vi var glade når vi endelig kom på hotellet vårt, Gasthof Schütthof. Det var opplett og ganske så varmt i luften. Vi skjekket inn på hotellet, fikk nøkkel og kom oss opp på rommet. Dagen gikk til å pakke ut og komme på plass.

Tirsdag: opp kl 08 og spise frokost. Så var vi klar for første konsert i byen Zell am See. Denne dagen var det et par regnbyer men vi holdt ut og spilte en fin konsert på markedsplassen. Så var det å gå litt rundt å se i butikker og spise lunsj. Kl 19:00 var det middag på hotellet.

Onsdag: som vanlig startet dagen med herlig frokost på hotellet kl 08. Så startet andre dagen med konsert. Denne dagen gikk turen til Salzburg og konsert i Mirabell Garden. En flott plass med fontener og nydelige blomster. Vi spilte en fin konsert og publikum var fornøyde. Vi var igjen rundt å kikke i butikk vinduer og spise lunsj. Kl: 17 var det buss tilbake til hotellet vårt, med 3- retters middag.

Torsdag: Denne dagen var vi klar for tur til St. Johann og videre til Kitzbuhel. Her kunne vi reise opp på fjellet og se på utsikten. Noen gikk nedover den stupbratte ski løypen HanenKamm. Fantastisk utsikt. Kl: 16 ventet konserten i Hinterstadt- Arkadenhof. Bussen gikk over fjellet igjen kl 16 45. Middag kl 20 som vanlig 3 retters. Mange var på Lys showet om kvelden som var fylt med lys, vann og musikk. Fantastisk.

Fredagen hadde vi til egen disposisjon. Noen var oppe på fjellet på 3029 m.o.h fantastisk utsikt både fra gondolene og på toppen. Her var det mulig å få mange fantastiske natur bilder. Det var også en kino som viste masse flott natur. Da vi kom ned igjen fra fjellet var mange samlet i “lekeparken” og kjørte “bobbbane”. Utolig kjekt! Bussen denne dagen gikk tilbake til hotellet vårt og 3- retters middag igjen kl 20 30 i dag. Mange av dagene gikk vi å badet i bassenget i kjelleren.

Lørdag var turen slutt og vi skulle reise hjem. Hjemreisen ble litt forsinket men vi var (nesten) alle hjemme og landet på Flesland i ca. 22 30- 23 tiden. Noen hadde reist videre på ferie.

Det har vært 5 oplevelsesrike dager spekket med latter, kortspill, fin musikk og ikke minst flotte folk å reise med. Det har vært utrolig kjekt og gleder meg til oppstart seminar i høst med nye sanger, mer moro!
Takk for en flott tur alle og enhver.